Home       Belona       Diensten       Medioren       Pers       Contact
 
 
 

Klik hier om de presentaties van ons congres te downloaden

Klik hier om de foto's van het congres te bekijken

BELONA 50+ CONGRES : 10 OKTOBER 2007
"Hoe op de beste wijze communiceren met een interessante doelgroep,
de 50 plussers"

Op deze boeiende dag zal u de mogelijkheid hebben, dankzij presentaties en praktijk cases van specialisten zoals Jean-Marc Segati, Renske Van Kooij , Arjan in 't Veld en Marc Claus om uw kennis ten opzichte van deze doelgroep te verrijken. Belona zal u eveneens de resultaten van haar 50 + enquête presenteren.
Deze uiteenzetting zal voor uw business zeer interessant zijn, en laat u toe om nog beter de verwachtingen en de behoeften van 50 plussers te begrijpen. Tenslotte zult u ook de mogelijkheid hebben om uw ervaringen uit te wisselen met marketing & sales collega’s uit diverse organisaties en bedrijven.

Programma

12u00

Verwelkoming en ontvangst (broodjes voorzien)

12u30-12u45

Korte introductie (Belona)

12u45- 13u30

Jean-Marc Segati (Senioragency België)
Antwoorden op de volgende boeiende vragen; Waarom is de huidige vergrijzing van de bevolking zo strategische en zo belangrijk in vergelijking van het verleden? Wie zijn nu eigenlijk de nieuwe Senioren? Welke zijn de regels en de commerciële opportuniteiten die moeten gevolgd worden?

13u30- 14u00

Arjan in 't Veld (InTheField Marketing en Communicatie)
Visuele weergave van de 50+ doelgroep en via een aantal leuke en interessante campagnes (in film en in beeld) krijgen we een toelichting van de nieuwste trends en tools.

14u00 - 14u30

Mark Claus (Leef-tijd)
Een inleefoefening om je creativiteit te kietelen voor de benadering van de 50+ groep. "Ga even lekker onderuit zitten, blaas even diep uit en ontspan. Leef je in, in de situatie dat je binnenkort stopt met werken. Mark Claus licht een tipje van de sluier van een succesvol pensioen toe."

14u30 - 14u45

Pauze

14u45 - 15u30

Renske Van Kooij (Uitgever Sanoma 50+ Media)
Renske van Kooij van het 50+ Expertisecentrum zal de twee onderzoeken toelichten die het centrum heeft uitgevoerd op het gebied van de belevingswereld van 50+ers, de segmenten die in deze niet homogene groep kunnen worden onderscheiden en de communicatie voorkeuren van deze consumenten groep.

15u30 - 16u00

50 + Enquête (Belona/Universiteit Antwerpen)
Belona heeft dit jaar een enquête afgenomen van 500 vijftigplussers en zal de resultaten presenteren. ”Hoe willen de 50+ het liefste aangesproken worden? Van welke producten houden ze? Wat doen ze in hun vrije tijd? Internetgebruik …. “

16u00 - 16u45

Praktijkcase
Stijn Vanspauwen, de country manager België van de cinemaketen Utopolis brengt een interessante case over hun strategie.

16u45 - 17u15

Enquête + Belona 2008 (Belona)
Belona presenteert z’n nieuwe initiatieven en concepten. Een toelichting over hun community website, de Belona events, de volgende 50+ Enquête, de Mediobox en de Themaboxen Luxe en Welness.

17u15

Q&A

17u30

Verrassing

18u00

Cocktail

Lokatie:
"Huis van de Sport", Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
(dit is recht over de gebouwen van brouwerij De Koninck) klik hier voor een routebeschrijving.